Huawei reparaties, wat mag je verwachten?

Zoals elk groot telefoonbedrijf heeft Huawei ook een eigen reparatieservice. Het Chinese bedrijf gebruikt het zelfde reparatiebedrijf hiervoor als Samsung. Dit bedrijf is Dynafix, en heeft een een twijfelachtige reputatie.

Zo kunnen reparaties vaak lang duren, bijvoorbeeld omdat onderdelen niet op voorraad zijn. Vaak wordt dit helaas niet goed doorgegeven. Ook komen er vaak meer klachten binnen van andere aard over dit bedrijf.

Wat bedoelt Huawei met 3×3 garantie?

De smartphone fabrikant heeft met hun 3×3 garantie een service die 3 jaar garantie geeft, 3 jaar gratis recht op ophaalservice in geval van problemen, en binnen 3 dagen gerepareerd. Voor deze VIP service moet je je wel los, en binnen een maand aanmelden. In andere gevallen is de garantie twee jaar, wat de wettelijke norm is. Voor accu’s en accessoires is de termijn zes maanden. De reparatietermijn is dan in een normaal geval 5 tot 10 werkdagen, maar als het geen standaard reparatie is kan dit langer duren.

Levert Huawei wel originele onderdelen?

Waar Apple geen originele onderdelen levert, doet Huawei dat wel. Hier is dus geen sprake van refurbished of kopie. Uiteraard kan men wel kiezen voor een kopie, dit omdat dit veel goedkoper is.

Meest gehoorde klacht Huawei

Zoals elk merk zijn hier ook, meest gehoorde klachten. Vooral de P8, en P9 lite hebben problemen met Wifi. Bij de P8 komt het ook vaak voor dat het niet mogelijk is om films te kijken. Eerst moet dan vaak eerst het toestel opnieuw worden opgestart. De laatste lijnen hebben niet echt herkenbare problemen.

Conclusie

Als je in het bezit bent van een Huawei telefoon is het gelukkig eenvoudig om deze te laten repareren. Wij raadden aan om dit via een Mfix.nl reparatiepunt te laten verlopen. Omdat gelukkig de handleidingen en schema’s ook goed te verkrijgen zijn is het goed te repareren.