Hoe is de kwaliteit van Samsung reparaties?

Net zoals Huawei telefoons hebben wij ook onderzoek gedaan naar de garantie en service van Samsung.

Zoals ook bij Huawei vermeldt wordt de reparatie door Dynafix geregeld. Hierdoor komen klachten zoals lange wachttijden en onduidelijke communicatie helaas ook voor.

Wat is de garantietermijn van Samsung?

De garantietermijn is zoals wettelijk vastgesteld twee jaar. Uiteraard vallen val, stoot of waterschade niet onder de garantie. Wel biedt Samsung ook twee jaar garantie aan accessoires, waar sommige fabrikanten maar zes maanden bieden. Ook is er geen mogelijkheid om deze garantietermijn tegen betaling te verlengen.

Hoe snel heb ik mijn telefoon weer terug?

Waar volgens de officiële reparatiewebsite van Samsung is je toestel binnen 3 dagen gerepareerd en weer terug bij jou. Zelfs kan je tegen meerprijs voor een 24 uurs service kiezen. De garantie op de reparatie bedraagt drie maanden na reparatie. Helaas gaat dit niet altijd goed.

Herkenbare problemen Samsung telefoons.

Waar bijvoorbeeld de Galaxy S7 edge problemen heeft met de “home”knop met ingebouwde vingerafdrukscanner, breekt het scherm van de S8 vele malen sneller dan veel andere toestellen in deze prijsklasse. Voor de rest is niet altijd de software even up to date. Dit kan problemen opleveren, je telefoon kan vele malen eerder worden overgenomen door hackers.

Hoe eenvoudig zijn originele onderdelen te verkrijgen voor Samsung onderdelen?

Dit wisselt heel sterk per toestel. Waar Apple geen originele onderdelen levert, doet de Koreaanse alleskunner dit wel. Helaas zijn niet alle onderdelen even goed te verkrijgen. Daarom kan het zijn dat je soms lang moet wachten op onderdelen. Vooral de S7 en S8 zijn vaak moeilijk te repareren, en is de technologie vaak kwetsbaar.

Conclusie

Over het algemeen maakt het Koreaanse bedrijf goede betrouwbare telefoons. Wat het vervelende is, is dat de levertijd van onderdelen soms lang kan duren. Ook wordt de software niet altijd vernieuwd.